A konkurencia elé akarsz kerülni 2017-ben a Google találati listáján?

Akkor kapcsold ki a tévét, nyomd ki az összes többi ablakot, macskás YouTube videót, és figyelj ide!

A Googleben való előrekerülés napról napra egyre nehezebb és nehezebb, mivel a nagy testvér (Google) folyamatosan frissülő algoritmussal tevékenykedik, ezért szinte lehetetlen eltalálni az összes fontos keresőoptimalizálási tényezőt.

Biztosan találkoztál már olyan üzletemberrel, aki azt mondta neked, hogy hagyd a francba a SEO-t, mert az már úgyis halott és lehetetlen az első oldalra kerülni, ezután persze kapsz egy sales pitchet, hogy inkább használj fizetett hirdetéseket, vagy a közösségi médiát.

Az szinte tagadhatatlan, hogy iszonyatos nagy teret kapott a weboldal tulajdonosok körében a közösségi média jelentét, és én is sokat figyelek a közösségi média platformokra, de ennek a szele egyúttal kicsapta az ajtót a SEO felé. Ha tudod, hogy mit és hogyan kell csinálnod, akkor könnyebben lehetsz a Google első oldalán, mint akármikor lehettél volna.

Tekints úgy a Google-re, mint egy folyamatos és ingyenes forgalmi forrásra, ami akkor nyílik meg feléd, ha tökéletesre csiszolod a weboldalad azon tényezőit amelyek fontosak, sőt hónapok vagy évek alatt akár többszörösére is növelheted az ebből származó organikus forgalmadat!

A Google több ezer tényezőt vesz figyelembe az oldalak rangsorolásánál és akár órák hosszat is beszélhetnénk ezekről (Hívj meg egy kávéra, és mesélek), de mint fentebb is említettem, teljességgel lehetetlen az összeset tökéletesen eltalálni, ezért fontos az, hogy megismerd azokat a SEO tényezőket, amelyek segíthetnek a Google találati listáján való feljebb kerülésben.

Itt van három olyan tényező amelyek feljebb juttatják a weboldalad…

A legfontosabb 3 SEO Tényező 2017-ben és az optimalizálásuk

A két legnagyobb keresőoptimalizálással foglalkozó oldal legjobb SEO analitikusai pénzt és időt nem sajnálva végeztek kutatásokat azzal kapcsolatban, hogy mi az a pár dolog ami felpiszkálja a Nagy testvért (Google) igazán. A MOZ és a Search Engine Land is ugyanarra a megállapításra jutottak, és megegyeztek azon, hogy mi a legfontosabb 3 SEO tényező 2017-ben.

Árpi mond már, akkor most mi az a három tényező? Oké, oké….

  1. Linképítés
  2. Tartalom
  3. “RankBrain”

Gondolom most csodálkozol azon, hogy mi a franc az a harmadik? Mivan? RankBrain?

Igen és erre igazából fordítás sincs, bár hívhatnánk a NagytestvérAgyának, vagy valami hasonló hülye néven, de szerintem maradjunk a RankBrainnél és hamarosan el is mesélem neked, hogy mi ez.

Azt fontos megértened, hogy mindegyik tényezőhöz nagyon sok kis részlet és al-tényező tartozik, amelyekre figyelni kell, tehát nem annyira egyszerű mint amennyire gondolnád. Példának okáért egy pár éve a Közösségi Jelek az első helyet foglalták el ezen a listán, de aztán a Google úgy döntött, hogy rövidebb láncra fogja a Google Plusot és ezzel együtt a Közösségi Jelek fontossága is lejjebb csökkent.

Ne ijedj meg, nem hazudtam neked a másik cikkemben, a Közösségi Jeleknek még mindig nagy szerepe van a SEO-ban, csak már nem rendelkeznek akkora erővel mint régen.

Sok minden változik az évek alatt, ezért érdemes szakemberre bízni a keresőoptimalizálást (kacsint).

férfi kacsint

Ha tudni szeretnéd, hogyan optimalizáld ezt a top 3 tényezőt, hogy előre kerülj a Googleben, akkor olvass tovább….

1. Linkek

Az első és legfontosabb SEO tényező 2017-ben a linképítés. Micsoda meglepetés, mi? Igazából, ez tökre nem változott az évek alatt, szinte mindig ez volt a legfontosabb tényező az elmúlt pár évben, kivéve mikor bejöttek a közösségi oldalak és jelek. Akkor változtatni kellett a stratégiámon, de most újra a link építés van az első helyen. Akárhogy is, sosem volt egy elhanyagolható tényező.

Hogyan mérd a linkek értékét?

A mostani és a 10 évvel ezelőtti link építésben az a különbség, hogy a Google mindennél nagyobb hangsúlyt fektet a linkek értékére, mint akármikor. Aszerint határozza meg a linkek értékét, hogy milyen Domainekről érkeznek, és hogy milyen oldalakról érkeznek.

A Moz ezt Domain Authority-nek (DA) és Page Authority-nek (PA) hívja. Ez magyarosan Domain Tekintélyt és Oldal Tekintélyt Jelent. Ezeket egy 0-tól 100-ig tartó skálán helyezi el. Minél magasabb a szám, annál jobb a domain, vagy az adott oldal, és egyértelműen maga a link. Amikor nagy DA és PA értékekkel rendelkező weboldalakról kapsz linket, az növeli a link értékét ami pedig javítja a helyezésedet a Google találati listáján.

Egyébként az ingyenes CheckMoz oldalon megtudod nézni akármilyen domainnek a DA,PA értékét.

Azt jó ha megjegyzed, hogy ez egy nem hivatalos tényező, amit a Moz hozott létre, a Google-nek erre saját algoritmusa van, amit Hummingbird-nek hívnak. Magyarul Kolibri, de az angol neve sokkal jobban hangzik.

egy repülő kolibri lézer szemekkel

Van még sok ilyen analitikai szolgáltatás, ahol különböző mérési mértékeket használnak, de az összes lényege az, hogy minden domain és azon elhelyezett oldal különböző értékekkel rendelkezik és ezek az értékek határozzák meg az arról indított linkek értékét is.

Mit jelent ez?

Azt jelenti, hogy olyan domaineken kell linket elhelyezned, amelyek jó DA-val rendelkeznek, de figyelj arra is, hogy az oldal amin elhelyezed jó PA értékkel legyen ellátva.

A link csere, a link outreach, blog kommentelés, fórum kommentelés mind jó link szerzési technikák lehetnek. Ha esetleg olyan oldalakról szerzel linket, amelyeknek nagy a DA-ja, de az oldal amiről a link indul, kevés PA-val rendelkezik, sem baj, az is segíteni fog az erőlekerülésedben.

Igazából azok is jó linkek, csak nem rendelkeznek akkor értékkel, mint az erősebb társaik.

Sajnos nem ez az egyetlen keresőoptimalizálási tényező amire figyelned kell. Nézzük meg, hogyan erősítheted fel a link építésedet és magát a SEO helyezésedet tartalom elhelyezésével…

2. Tartalom

A Google nagyon arra bütyköli az utóbbi években az algoritmusát, hogy a keresésedhez legjobban passzoló tartalmat adja vissza. Azzal szeretnék növelni a felhasználói élményt, hogy a legrelevánsabb találatokat nyújtsa a beírt kérdésedre vagy kulcsszavadra. Ez neked, mint weboldal tulajdonosnak, azt jelenti, hogy nem elég, hogy jó linkek mutassanak az oldaladra, a rajta levő tartalomnak is tökéletesnek kell lennie. Ehhez mindenképpen tisztában kell lenned a keresőoptimalizálási alapokkal.

a tartalom a király

A jó oldala ennek az egésznek, hogy ha jó tartalom van a weboldaladon, akkor akár gyenge linkekkel is a Google első oldalára tudsz kerülni.

Tudom, hogy tökre hihetetlenül hangzik, de az igazság az, hogyha minőségi tartalmat állítasz elő, long tail és kis konkurenciával rendelkező kulcsszavakra optimalizálva, akkor ez simán lehetséges. A legjobb, ha esetleg rendelkezik a weboldalad egy blog szekcióval, akkor ott ezt a technikát nyugodtan alkalmazhatod.

Ha még emlékszek az első cikkemre, amit ide kattintva tudsz elolvasni (Csak nyugodtan kattints, megvárom.), akkor tudod, hogy a tartalom az On-Page részéhez tartozik, tehát magát az oldalon elhelyezett tartalmat is tudod azzal optimalizálni, ha az On-Pagedet javítod. 

Azzal, hogy a kisebb dolgokra is odafigyelsz, óriási mértékkel megnöveled annak az esélyét, hogy az első oldalra kerülj, még ha a megírt szöveged nem is tökéletes.

Mit jelent ez?

Azt jelenti, hogy a Google sokkal jobban díjazza azokat az oldalakat, amelyek olyan tartalmat hoznak létre, amelyek relevánsak a felhasználok kereséseihez, mint azokat amelyek csak szimplán jó linkekkel rendelkeznek. Ha a megírt szöveged választ tud adni a felhasználó által keresett fogalomra, kulcsszóra, akkor a Google elvei alapján magasabban fog elhelyezkedni, főlleg ha jó link profillal rendelkezik.

Azzal, hogy a témához kapcsolódó tartalmat hozol létre, a megfelelő kulcsszavakkal és pár az oldalra mutató linkkel, simán a Google első oldalára kerülhetsz, a konkurenciától függően. Természetesen, ha a konkurenciádnak is ugyanolyan jó és mennyiségű szövege van, de több linkel rendelkezik, akkor elfog verni, de ez fordítva is igaz, ha neked van több linked, akkor te győzöl.

Persze, ez csak egy leegyszerűsített változata a dolgoknak, emelet még számtalan dologra kell odafigyelni, de ha az első kettő tényezőre odafigyelsz amiről eddig beszéltünk, akkor szinte biztos, hogy gyorsabban kerülhetsz előrébb, mint általában.

3. Mi az a RankBrain?

Biztos azt kérdezed most: “Mi a franc az a RankBrain?”.

Nyugodj meg, nem vagy egyedül.

A RankBrain a Google olyan mesterséges intelligencia rendszere, amely folyamatosan tanul, annak érdekében, hogy a legjobb keresési találatokat nyújtsa a felhasználóknak. Folyamatosan frissíti magát, és az emberek kereséseiből “tanul”.

Például ha a felhasználók specifikusan egy termékre keresnek és folyamatosan a 3. találatra kattintanak az első helyett, akkor a RankBrain a jobb tartalommal rendelkező harmadik találatot az első helyre teszi, és a többit pedig lefelé tolja el.

De ez csak egy kis példája annak, mire képes. Senki sem tudja igazán mi mindent csinál a RankBrain, de a fő célja, hogy növelje a felhasználói élményt és hogy a legjobb keresési találatokat nyújtsa minden lehetséges keresésnél, úgy hogy lemintázza minden egyes felhasználó viselkedését.

Mit jelent ez?

Ez azt jelenti, amit már a tartalomnál is megemlítettem, a Google egyre jobban a felhasználói élményt veszi figyelembe és hogy az emberek a lehető legjobb keresési eredményeket kapják.

Ha arra összpontosítasz, hogy a legjobb és legértékesebb tartalmat nyújtsd a látogatóidnak azokkal a kulcsszavakkal, amelyekre előre szeretnél kerülni, akkor biztosan előre is fogsz. Ez azt jeletni, hogy minimum 500 szavas tartalmat kell gyártanod amely megválaszolja a kereső kérdését.

Könnyű kivitelezni? Tuti hogy nem, de ha jól csinálod, akkor biztos sikereket érhetsz el.

Összesítve

A Keresőoptimalizálás nagyon messze van attól, hogy halottnak vagy rossznak lehessen nyilvánítani. Csak simán optimalizáld a 3 legfontosabb SEO tényezőt és 2017-ben tuti, hogy már jobb munkát végzel mint a weboldal tulajdonosok 90%-a!

Igazság szerint a legtöbb weboldal tulajdonos a töredékét nem csinálja meg annak amikről ebben a cikkben beszéltünk. Ha egy kis részét is megtudod csinálni annak, amit fentebb írtam, biztosan egy ugrást fogsz elérni az organikus forgalmadban.

Remélem, hogy tudtam segíteni ezzel a pár tippel!

Sok sikert!