A linkek már nagyon régóta előkelő helyet foglalnak el azon a listán, amelyet a Google és a különböző keresőmotorok algoritmusai néznek, amikor rangsorolják a weboldaladat. Ez azt jelenti, hogy ahhoz hogy előre tudj kerülni a Google találati listáján, mindenképpen szükséged van linképítésre.

De itt van egy kis baki: Egy csomó információ van az interneten ami már régi, elavult, vagy egyáltalán nem hasznos a linképítéssel kapcsolatban, hogy neked, mint laikusnak kellene eldöntened, hogy melyik működik és melyik nem.

Nagyon sok olyan Off-Page SEO technika és dolog van, amire ha nem figyelsz, nagyon könnyen nagy galibát okozhatsz magadnak.

Azért, hogy még véletlenül se büntessen meg téged a Pingvin algoritmus frissítés és hogy ne járj úgy, mint a teleshopos színészek, akik mindig balszerencsések, ezért összeállítottam ezt a SEO linképítési útmutatót.

teleshopos szinész

Te, amikor rossz linkeket építesz.

De még mielőtt belekezdünk abba, hogy SEO Szakértővé képezzelek, kezdjük az alapokkal.

Mi az a Linképítés?

A linképítés az a folyamat, amikor a saját weboldaladra mutató linkeket szerzel más weboldalakról.

linképítés ábra

A legtöbb linképítési kampánynak az a célja, hogy a Google-ről beérkező organikus forgalmat növeljük, de egy önmagában egy jó link, mondjuk egy hírportálról is sokat dobhat az oldalunk organikus látogató számán.

A keresőoptimalizálási megérzéseim (Ez olyan mint pókembernek a pókösztön) az mutatják, hogy a SEO-ban még mindig nagy szerepe van a weboldalunkra vagy weboldalon belüli oldalunkra mutató linkeknek és még jobb az, ha azon a csatornán, tehát azon a linken keresztül emberek jutnak el hozzánk.

Melyek a linképítés alapjai 2017-ben?

A linképítést úgy a legkönnyebb elképzelni, vagy megjegyezni, mintha minden link ami az oldaladra mutat egy szavazat lenne. Minél több szavazatot kapsz az adott kulcsszóra, annál valószínűbb, hogy a Google Algoritmusa kifog választani téged a többi oldal közül és előresorol a találati listán.

kiválaszott a Google

Amikor téged választ ki a Google Algoritmusa.

Természetesen ez nem ennyire egyszerűen működik ,  a Google Algoritmusa nagyon sok keresőoptimalizálási (SEO) faktort figyeli akkor, amikor a linkek erősségét határozza meg.

Ezek fogják befolyásolni, hogy a közeljövőben mennyire fogja feljebb (vagy rosszabb esetben lejjebb) mozgatni a weboldaladat az adott link az Organikus Találatok Listáján.

Nézzünk is meg pár ilyen tényezőt, amelyek befolyásolják egy link minőségét:

Mi határozza meg A Rád Mutató Linkelő Oldalak Tekintélyét?

Ahogy egy weboldal linkeket (szavazatot) szerez, a Google szemében elkezd nőni a tekintélye. Ezután, ha arról az oldalról linkelünk kifele más oldalakra, akkor képes ezt a tekintélyt (szavazatot) átadni.

Ezt úgy képzeld el, hogyha te sok pénzt kapsz valakitől és gazdag leszel, akkor annak egy részét oda tudod adni valakinek, aki ezzel egy kicsivel gazdagabb lesz mint amennyire volt.

A tekintélyes oldalak között is van különbség, vannak kevésbé tekintélyesebb és nagyon tekintélyes oldalak. Egy nagyon tekintélyes oldal lehet például egy hírportál, mint az Origo vagy az Index. Természetesen a Google szemében sokkal többet ér egy nagyon tekintélyes oldalról származó link (Index, Origo), mint egy kevésbé tekintélyesebb oldalról ránk mutató link.

Például, ha egy olyan teljesen új weboldalról linkelnek az oldalunkra, amelynek még egy darab rámutató backlinkje sincs, azzal nem sokat fogunk elérni.

a linkek ereje

Ez természetesen azt jelenti, hogy néha egy nagyon tekintélyes oldalról érkező link önmagában sokkal többet ér, mint több kisebb értékű. Ezért nagyon igaz a 2017-es Off-Page SEO-ra, hogy a minőség áll a mennyiség felett!

A Rád Mutató Oldal Tekintélye

Ehhez egy nagyon szuper weboldal segítségét fogjuk igénybe venni, ő pedig nem más mint az Ahrefs. Kétféle mérőszám létezik erre a célra:

  • Domain Rating (DR) – Ez az egész oldal Pl.:(https://balogharpad.hu) tekintélyét mutatja meg, egy 0-tól 100-ig terjedő skálán – ahol 0 azt jelzi, hogy a weboldal egyáltalán nem rendelkezik tekintéllyel (például nincsenek rámutató linkek) és a 100 pedig, hogy nagyon tekintélyes .
  • URL Rating (UR) – Ez egy különálló Pl.:(https://balogharpad.hu/a-keresoptimalizalas-lepesrol-lepesre/) oldal tekintélyét mutatja meg, szintén egy 0-tól 100-ig terjedő skálán.

Ha a keresőbe beütjük az Index.hu címet, láthatjuk, hogy az oldal 17-es UR-rel és 66-tos DR-rel rendelkezik.

ahrefs bemutatása

Így néz ki az Ahrefs felülete.

Azt is láthatjuk a képen, hogy magára a domainre közel 26 ezer weboldal mutat. Ez az amit főként figyel az Ahrefs az UR és DR kiszámításakor.

Az Ahrefs-nek óriási adatbázisa van, szóval amilyen értékeket itt látsz, arra nyugodt szívvel támaszkodhatsz.

A link elhelyezése

Bár nincs óriásian nagy jelentősége, de a Google nagyobb figyelmet fordíthat a különböző elhelyezésű linkekre.

Például, ha közvetlen a szövegből érkezik a link az oldaladra, az sokkal több tekintélyt képes átadni mint egy olyan link, amely a láblécből vagy egy menüből érkezik.

Ez azért van, mert sokkal valószínűbb, hogy egy olyan link amely a szövegben helyezkedik el, több kattintást fog kapni, illetve a témához kapcsolódik.

Ez természetesen nem azt jelenti, hogy a láblécben elhelyezett linkeket nem figyeli a Google, csak a szövegben elhelyezettre több figyelmet irányít.

Ha esetleg van lehetőséged egy tekintélyes oldalon láblécben elhelyezett linket szerezni, akkor mindenképpen tedd meg!

Hogyan szerezz linket?

Ahhoz, hogy minőségi linkeket tudj szerezni a Pingvin algoritmus frissítés után, nem csupán Keresőoptimalizálási tudást igényel, hanem online marketing tudást is.

De milyen lehetőségeid vannak a linképítésre, melyek azok a csatornák, melyeken keresztül linkeket tudsz szerezni?

Ezek a főbb linképítési technikák, amelyekkel gazdálkodhatsz:

  • A konkurencia elemzése és stratégia építés
  • Link Bait
  • Kapcsolatépítés és Outreach

Mielőtt még belekezdenénk a különböző linképítési stratégiákba, nézzük meg azt a legfontosabb dolgot, amelyre szükséged lesz a linképítés során; a konkurencia elemzést.

A Konkurencia Elemzése

Minden linképítési kampány konkurencia elemzéssel kezdődik. Itt azt elemezzük, hogy a konkurens oldalak milyen linkprofillal rendelkeznek, mennyire erős linkek mutatnak az oldalukra, illetve, hogy mi hogyan tudnánk azokon az oldalakon linkeket szerezni.

Azzal, hogy leelemzed a konkurencia link profilját, két dolgot tudhatsz meg:

  • Betekintést nyerhetsz a linképítési stratégiájukba
  • Lehetőséged lesz lemásolni a linkeket

A trükk abban rejlik, hogy ki kell derítened, hogy hogyan vagy miért szerezték meg azt a linket amit te is szeretnél, illetve, hogy képes vagy-e ugyanarról az oldalról te is linket szerezni.

Mindig nézd meg az oldal tekintélyét, még véletlenül se szerezz SPAM gyanús oldalakról linket, még ha a konkurenciád rendelkezik is vele. Lehet, hogy egy Negatív SEO kampány során szerezte, amiről nem tehet, illetve valószínű, hogy a több linkje miatt az ő linkprofilja elbír egy két olyan rossz linket, ami neked Google büntetést okozna.

A Link Csali Technika

Az úgy nevezett Link Csali (Link Bait) technika abból áll, hogy olyan tartalmat hozza ami természetesen vonzza a linkeket magához, az értékes és egyedi tartalma miatt. Ez azt jelenti, ha valami olyasmit osztasz meg amit az emberek értékesnek találnak, akkor kérdés nélkül elhelyeznek egy linket a weboldalukon, mivel az ő látogatóik számára hasznos információ található a weboldaladon.

Ez többféle okból is kialakulhat:

  • Valamiféle részletes elemzést hozol létre
  • Egy kérdőívet hozol létre
  • Egyedi grafikus tartalmad van a cikken bellül
  • Egy ingyenes eszközt kínálsz

Ez a technika a white hat linképítés szinte legjobb módja, és ha ezt hozzáadod az Off-Page SEO stratégiádhoz, biztosan eredményesebb lesz!

Ehhez természetesen olyan tartalmat kell megosztanod a honlapodon, amely minőségi és megosztásra buzdítja az olvasóidat.

Ego Csali

Ha nem hallottál még az influencer marketingről, akkor mindenképpen olvass utána. Bár ezek az emberek sokszor elérhetetlen tűnnek, de ha belegondolsz ők is csak sima online marketingesek mint te, és biztosan szívesen látják ha valahol meg vannak említve vagy idézel tőlük valamit.

Sokan használják ezt a technikát és eredményesek is vele, de itt van néhány tipp amelyet felhasználhatsz:

  • Interjúzz meg egy influencert a weboldaladon egy cikkben.
  • Idézz egy szakmabeli influencertől valamit és tegyél egy linket a cikkebe.
  • Készíts egy top 10-es listát és helyezd el benne az adott influencert.

Ha jó színben tüntetsz fel valakit, akkor annak teljesen biztos hogy örülni fog és szívesen megosztja a tartalmadat.

Hibás Linkek Keresése

Ahogy telnek az évek, az internet is öregszik és vannak olyan tartalmak és weboldalak, amelyek eltűnnek, talán mert a tartalom mögött álló vállalkozás vagy weboldal már nem üzemel vagy már nem foglalkoznak vele.

Ha linket szeretnél építeni ez neked kiváló alkalom lehet amit kihasználhatsz:

Készíts hasonló tartalmat a weboldaladon és keress olyan weboldalakat, ahol olyan linkek vannak amelyek hibásak, tehát olyan honlapokra mutatnak, amelyek már nem léteznek.

Ha ez meg van, nincs más dolgod, mint felvenni a kapcsolatot az oldal üzemeltetőjével és megmondani neki, hogy van egy hibás link a weboldalán, neked pedig pont van releváns tartalmad, majd megkéred, hogy cserélje le a linket a te weboldaladra.

A legtöbb weblap tulajdonos örömmel fogja kijavítani a hibás linkeket és kicserélni a tiéddel.

Vendég Blogolás

Szinte ez a legkönnyebb módja a linkszerzésnek a SEO-ban. Ha jó és tekintélyes blogon helyeztetsz el vendégcikket, akkor nem csak egy új közönség elé helyezed a weboldaladat/brandedet de ráadásul még egy jó minőségű linkel is gazdagabb leszel!

Amire itt mindenképpen figyelned kell, hogy olyan blogra helyezz el Guest Postot, amelynek a témája kapcsolódik a te weboldalad témájához.

Nincs más dolgod, mint hogy megkeresd azokat a blogokat, amelyek a területed belül aktívak és beszélni a tulajdonossal.

Sok blog vezető egy kisebb összeg fejében fogja csak megengedni, hogy elhelyezd a tartalmadat az oldalon, viszont nagyon sokan vannak azok, akik örülnek ennek a lehetőségnek és ingyen megengedik.

Ezzel viszonylag meglehet úszni a linképítést olcsón.

Az egyetlen hátránya ennek a linképítési technikának, hogy viszonylag sok időt vesz igénybe, mivel neked kell megírnod a tartalmat és megkeresni azokat a blogokat, amelyekre érdemes postolni.

 

Ezek azok a technikák, amiket nyugodtan használhatsz anélkül, hogy azon kéne aggódnod, hogy mikor dől ki az oldalad egy algoritmus frissítésnél. Ha mindent a leírtak szerint csinálsz, akkor semmi gond nem lesz!

Remélem segített a cikk, ha tetszett akkor kérlek oszd meg valamelyik közösségi média oldalon, hogy több ember láthassa és tanulhasson belőle!