Mielőtt megírod azt a szuper tartalmat a blogodra, amire már hónapok óta gondoltál, el kell döntened, hogy milyen kulcsszavakra szeretnél megjelenni a keresőben. Kicsit bele kell másznod az olvasóid fejébe, hogy az ő agyukkal tudj gondolkozni, hogy megtudhasd melyek is azok a szavak amelyekre rákeresnek. Ezután pedig ezen kulcsszavak köré építheted a tartalmadat, hogy megjelenj rájuk.

A kulcsszó kutatás az első lépése a SEO tartalom írásnak és ebben a cikkben megtudhatod milyen lépéseket kell követned ahhoz, hogy megtaláld a tökéletes kulcssavakat.

Mi az a kulcsszó kutatás és mi a kulcsszó fogalma?

Mielőtt elkezdenénk belemenni a kulcsszó kutatás folyamataiba, nézzük meg mit is jelent a kulcsszó keresés.

A kulcsszó kutatást igazából úgy lehetne leírni, mint egy olyan folyamat amit annak érdekében végzünk, hogy olyan potenciális kulcsszavakat találjunk, amelyekre előre szeretnénk juttatni a weboldalunkat.

A kulcsszó stratégia ezen folyamaton alapuló összes döntést jelenti.

A kulcsszó egy olyan akár több szóból is álló keresési kifejezés, amelyre szeretnénk előre kerülni a Google találati listáján.

A kulcsszó kapcsolatok olyan kulcsszavak, amelyek több szóból állnak. Ezeket a szavakat nagyon sokszor használjuk, de nem biztos, hogy egy szóból állnak. Ilyen például a “otthon elkészíthető receptek” de az “öt perces receptek” is. Egy kulcsszó több szóból is állhat!

A long tail kulcsszavak sokkal különlegesebbek és nem annyira elterjedtek. Ezek általában egy kisebb réspiacra fókuszálnak, vagy kisebb témára. Általában minél hosszabb egy kulcsszó, annál könyebben kerülhetünk előre rá a Googleben, viszont nem érkezik annyi rákeresés mint egy nagyobb kulcsszóra.  Tehát azokat a kulcsszavakat amelyek általában hosszabbak és különlegesebbek, long tail kulcsszónak hívjuk.

Miért fontos a kulcsszó keresés?

Ha a kulcsszó kutatást rendesen végzed el, akkor az egy nagyon jó rálátást fog arra adni, hogy mi érdekli a célközönségedet és arra, hogy mikre keresnek rá. És ennek igenis nagyon sok hatása van a termékedre és a weboldaladra. Nagyon sok esetben van olyan, hogy a honlaptulajdonos teljesen más szavakkal dolgozik, más szavakkal írja le a termékét, mint amire a célközönsége keres, ezáltal pedig egyáltalán nem lesz megtalálható a Google-ben.

Olyan kulcsszavakra optimalizálni a weboldaladat, amelyekre nem is keresnek az emberek teljesen értelmetlen. Egy jó kulcsszó kutatással kizárhatod azt a tényt, hogy olyan kulcssavakat használj amelyekre nem keres a célközönséged, illetve értelmet ad a weboldalad optimalizálásának.

Hogyan kell elvégezni a kulcsszó kutatást?

a kulcsszó kutatás lépései

Én általában konzultációkon három részre szoktam lebontani a kulcsszó kutatást. Először is el kell döntened, hogy mik a céljaid a vállalkozásoddal. Ezután egy listát kell készítened azokról a kulcssavakról, amelyekre előre szeretnél kerülni. Legutoljára pedig oldalakat kell létrehoznod ezeknek a kulcsszavaknak.

Ebben a cikkben végig vezetlek majd mind a három lépésen, úgy, hogy az minél érthetőbb legyen :)!

Első lépés: Mi a célod a vállalkozásoddal?

Először is, mielőtt belekezdenél akármibe is, el kell döntened, hogy mi a vállalkozásod úgymond “küldetése”. Olyan kérdéseket kell feltenned magadnak mint: Ki is vagyok én, miről szól a weboldalam, mi teszi különlegessé és hogy milyen igéretet teszel az olvasóidnak?

Nagyon sok ember nem tudja ezeket megválaszolni az elején, de nagyon fontos az, hogy kitaláld miben vagy különb a konkurenciádnál, szóval nyugodtan ragadj meg egy papírt és egy tollat, és válaszold meg ezeket a kérdéseket.

Ha az összes feltett kérdésre részletes választ tudtál adni, akkor gratulálok, sikeresen elvégezted a kulcsszó startégiád első és egyben legfontosabb lépését.

Második lépés: Csinálj egy listát a kulcsszavaidról

A második lépése a kulcsszó kutatásnak nem más, mint az hogy készíts egy listát a kulcsszavaidról. Mit már azt írtam, kicsit olvasnod kell a vásárlóid gondolataiban, és ki kell derítened, hogy mit szeretnének és hogy mi az a kulcsszó vagy melyek azok a kulcsszavak amelyekre keresnek, amikor olyan csodálatos terméket vagy szolgáltatást szeretnének, mint amit te árulsz.

Ismételten vedd elő a papírt és a tollat, és válaszold meg ezeket a kérdéseket. Ha például egy család szeretne egy új autót, amelyben sokat lehet pakolni, viszont az átlagfogyasztása alacsony, akkor valószínűleg olyan kulcsszavakra fognak keresni, mint a “legjobb fogyasztású autó”, “legjobb családi autó”.

 

Harmadik lépés: Hozz létre landoló oldalakat ezeknek a kulcsszavaknak

A harmadik lépés a hosszútávú kulcsszó stratégiához a landoló oldalak készítése lesz, mégpedig olyan módon, hogy minden nagyobb kulcsszó köré egy oldalt kell építened. Én azt javaslom, hogy ezt mindenképpen összetetten csináld és tudatosan tervezd meg jól ezeknek az oldalaknak a kiépítését. Kezd el ezeket a kulcsszavakat kilistázni egy táblázatba. Ez a táblázat segíteni fog abban, hogy ténylegesen minden kulcsszónak létre hozz egy bejegyzést. Úgy rendezd el ezeket a kulcsszavakat, hogy minél nagyobb rákereséssel rendelkeznek, annál előrébb vanna

Ezeket az oldalakat nem muszáj legyártanod egy nap alatt. Ez nyugodtan lehet egy hosszútávú folyamat is, amelyet hónapok alatt végzel el, minden a céljaidtól függ.

Miután helyesen elvégezted a kulcsszó kutatást, teljes rálátásod kell hogy legyen arra, milyen kifejezésekre keresnek az emberek és, hogy te melyikre szeretnél előre kerülni. Ez pedig egy iránymutatóként funkcionál ahhoz, hogy milyen tartalmat gyárts!

Milyen eszközökkel gyorsíthatod meg a kulcsszó keresést?

Elkészíteni egy teljes listát a kulcsszavaidról nem könnyű dolog. Pár éve még nagyon egyszerű volt ezt a folyamatot elvégezni, simán megnézhetted az Analyticsen keresztül, hogy milyen kulcsszavakra találnak meg az emberek, és azokra erősítettél, viszont most már ennél sokkal bonyolultabb a helyzet.

Szerencsére nagyon sok olyan eszköz van amit használhatsz annak érdekében, hogy megtaláld ezeket a mágikus kulcsszavakat, illetve, hogy meggyorsítsd és egyben megkönnyítsd a munkádat. Ha ide kattintasz, akkor megmutatok pár ilyen eszközt és olyan trükköket amiket ezekkel az eszközökkel tudsz elvégezni.

Hosszútávú kulcsszó stratégia

Egyik weboldal sem engedheti meg magának azt a luxust, hogy egy kulcsszón muljon az összes forgalma. Kezdésként nézd meg, hogy mi is a küldetésed, alkalmazd a három lépést, amit ebben a cikkben leírtam, majd pedig alapozd meg a növekedésedet nem mással, mint egy kulcsszó stratégiával. Ebben a részben arról fogok neked egy kicsit beszélni, hogy miért is fontos, hogy egy ilyen stratégiában gondolkozz.

Hány kulcsszóban gondolkozz?

Mivel a kulcsszó választás a keresőoptimalizálás alapja, ezért bizonyára felmerült már benned a kérdés, hogy oké kulcsszó tervezés meg minden, de mégis hány kulcsszóra koncentráljak? Erre a kérdésre elég könnyű választ adni, mivel egyáltalán nincs kőbe vésve, hogy mennyi kulcsszót kell kiválasztanod, a lényeg, hogy nagy szám legyen. Valószínűleg 1000 nél több kulcsszóra amúgy sem tudsz figyelni, de érdemes minél nagyobb számban gondolkozni.

Még akkor is, ha nagyon kicsi vállalkozásod van, vagy réspiacot szolgálsz ki, akkor is legalább pár száz kulcsszóra kell majd odafigyelned. De nem kell, hogy minden egyes kulcsszóra azonnal létrehozz tartalmat, ezért jó ha rendelkezel Tartalom Kezelő Rendszerrel (CMS), mint példáúl a WordPress, mert akkor akármikor adhatsz hozzá oldalakat a saját honlapodhoz.

Rangsorold a kulcsszavaidat, döntsd el melyek azok amelyekre először szeretnél első oldalra kerülni, és melyek azok amelyek még nem annyira fontosak. Az is fontos, hogy tervezd meg ezeknek a tartalmaknak a készítését.

Kulcsszó kutatás hirtelen jött ötletek esetén

Egy ideális világban, megcsinálnád a kulcsszó tervezést mindenféle akadály nélkül, ki listáznád a kulcsszavaidat és létrehoznád nekik az oldalakat. A weboldalad felépítése tökéletes lenne, csak simán blogolnál minden nap és előre is kerülnél a Google-ben! Sajnos, ez a való életben nem így működik 🙁

Természetesen lesz olyan alkalom, mikor a kulcsszó kutatásod nem lesz olyan kiterjedt, és lesz pár olyan oldal, amit nem azért írsz, hogy a tökéletes stratégiád része legyen, hanem csak meglátsz egy témát és elkap az ihlet. És ez egyeltalán nem probléma, sőt!

Ha valami olyasmiről szeretnél írni, ami nem igazán illik bele a stratégiádba, nem jelenti azt, hogy az a bejegyzés halálra van ítélve, és nem lehet a Google első oldalán. Lehet, hogy van valami olyan része, ami egy kicsit hozzá tartozik a stratégiádhoz és ki tudod emelni, illetve felerősíteni.

Ha értékes tartalmat írsz, amivel sokat dolgoztál, akkor az a legkevesebb, hogy egy kis időt arra is rászánsz, hogy utánanézz, hátha van olyan kulcsszó amelyre előre kerülhetne.

A long tail kulcsszó stratégia fontossága

long tail kulcsszavak

Egy gyönyörű grafikon arról, hogy hogyan alakul a kulcsszavak nehézsége a rákeresések csökkenésével.

A long tail kulcsszavakra való tudatos építés fontos része KELL, hogy legyen a kulcsszó kutatási stratégiádnak. Ha esetleg elfelejtetted volna, akkor a long tail kulcsszavak olyan kulcsszavak amelyek általában hoszabbak az átlagnál és különlegesebbek. Ezek a kulcsszavak kevesebb rákeresést kapnak, de áltagban a konverziós arányuk nagyobb, mivel pontosan egy adott témára vagy kérdésre fókuszálnak.

Tényleg ennyire fontos lenne a kulcsszó keresés?

A kulcsszó kutatás kell, hogy legyen akármilyen SEO stratégia első és legfontosabb eleme. Ennek eredményeképp egy nagyon hosszú listát kaphatsz olyan kulcsszavakról, amelyekre előre kerülhetsz.

DE! A legnehezebb része a dolognak, még csak ezután következik: A tartalom gyártás. Minden kulcsszóra amelyre előre szeretnél kerülni, oldalt vagy bejegyzést kell létrehoznod! Ha engem kérdezel, ez a legnehezebb rész!

Ettől függetlenül a kulcsszó kutatás még mindig csak egy apró része a SEO-nak, ha szeretnél tisztában lenni az alapokkal, akkor kattints ide!