Mi az a CTA (Call-To-Action)?

A Call-to-Action vagy röviden CTA, egy kép, gomb, vagy egy szöveg, amely arra biztatja az olvasót, hogy cselekedjen. Ilyen például a “Kattints ide”, “Letöltöm most”.

Sajnos nincs olyan mágikus CTA, amely minden weboldalra jó és csak simán odavághatod minden bejegyzésedbe, hogy aztán az emberek feliratkozzanak a hírleveledre.

Egy hatékony CTA kidolgozása azért jóval nehezebb ennél. Mivel többfajta látogató érkezik a weboldaladra, van aki csak nézelődik, van aki már vásárolna, esetleg pont elhagyná az oldaladat, ezért mindegyik látogató csoportnál mást kell, hogy elérj, mást kell, hogy csináljon a CTA-d.

A végső soron az lenne a cél, hogy a látogatóidból vásárlók legyenek, de ezt egy darab CTA-val sajnos nem tudod elérni, mivel mindegyik fázisban mások a CTA céljai.

De ne aggódj, nem kell ötmillió féle CTA-t kidolgoznod, sőt, igazából 8 fajta CTA van amelyet kezdésként érdemes lesz használnod.

Ahogy a weboldalad és a vállalkozásod növekszik, majd lehet, hogy ezeket le kell cserélned, de kezdésként ezek is tökéletesen fognak működni.

8 Fajta Call-To-Action amit érdemes használnod

1.) Lead Gyűjtő

lead gyűjtő CTA

Először is, az ajánlatkérés fő eszköze szinte ma már minden oldalon, valamiféle CTA. Mivel a látogatóidat szeretnéd vevőkké változtatni, ezért minden olyan helyre érdemes kitenned azt, ahol gyakran fordulnak meg az emberek.

A legnépszerűbb helye ezeknek a CTA-knak a blog részlegben van. A legtöbb ember a bejegyzései végére, az oldalsó sávba vagy esetleg a jobb alsó sarokba teszi, mivel általában ezeken a helyeken a legmagasabb a forgalom, a kezdőlap után.

Ahhoz, hogy a CTA-id sikeresen működjenek, úgy kell őket megtervezned, hogy szembetűnőek legyenek illetve, hogy hatékonyan tudják közölni, mit kap cserébe a látogató, ha megadja az adatait.

2.) Adat bekérő

Amint a látogató beérkezik a landoló oldaladra, már csak két dolgot kell csinálnia, mielőtt leadként kezelheted: be kell ütnie az adatait, majd meg kell nyomnia egy gombot, amivel a rendszer elküldi az adatokat a te adatbázisodba.

Mivel a látogatóid már csak egy centire állnak attól, hogy leaddé változtasd őket, ezért sémiképpen nem lenne jó, ha olyan dolog miatt buknád el a dolgot, mint a beküldés gomb kinézete…

Ezért fontos, hogy az alapértelmezett “Küldés” “Elküldés” szöveget a gombról lecseréld valami olyasmire, ami az adott ajánlathoz kapcsolódik. Például “Kérem az ingyenes termékmintát”.

3.) “Tovább” Gomb

Akármilyen hosszú tartalmat is publikálsz a weboldaladon, nagyon rosszul tud festeni és egyáltalán nem szerencsés, ha az egészet teljes hosszában kiteszed a főoldalra. Ez nem csak az oldalad kinézetét törheti meg, de nagyon idegesítő tud lenni, ha az embernek át kell tekernie, több ezer szón, amit valószínűleg ez miatt el sem olvas.

Ezért jöttek létre az úgy nevezett “Read more” azaz “Tovább” gombok. Így az oldaladra kitudsz tenni pár sort a cikkből, majd ha az felkeltette a látogatóid érdeklődését, akkor a gombra kattintva eltudják olvasni az egész cikket.

4.) Szolgáltatásod bemutatása

Amikor valaki az oldaladra téved és több információt szeretne megtudni arról, hogy ki vagy te és mivel foglalkozol, a legjobb amit tehetsz, hogy minél gyorsabban juttatod hozzá ehhez az információhoz.

Ehhez nem muszáj csicsás képet létrehozni, elég ha egy szembetűnő gombot kiteszel a főoldaladra.  Erre már érdemes a honlap elkészítésénél gondolni.

5.) Közösségi megosztás

megosztás közösségi médián

Ez az egyik legegyszerűbb CTA fajta, és arra szolgál, hogy tartalmat oszthass meg a barátaiddal, ismerőseiddel. A megosztás gombok elhelyezése a blog posztod alján nagyon egyszerű és szinte ingyen forgalmat hoz neked, ha értékes tartalmat írsz.

Azért ezzel is csínján kell bánni, ne rakd be minden oldalra, főleg olyanba ne, ahol valami személyes infót kell megadni.

6.) Lead Gondozás

Mi van akkor, ha egy látogatód leaddé válik, de még nem áll készen arra, hogy vásároljon tőlleg, vagy hogy feliratkozzon valamilyen szolgáltatásodra? Ilyenkor jön jól a Lead Gondozó CTA, ez arra szolgál, hogy felajánlj a bizonytalan Leadeknek egy demo szolgáltatást, ingyenes hetet, vagy kupont.

Ezt olyan helyre tedd, ahol sok lead megfordul, mondjuk a köszönő oldal aljára.

7.) Lezáró CTA

Ha minden készen áll arra, hogy a leadből vásárlóddá váljon valaki, akkor nincs más hátra, mint hogy lezárd az üzletet. Ez a CTA típus csak is a lezárással fog foglalkozni, nem lesz mellék szála, egyértelműen azoknak jelenik majd meg, akik készen állnak a vásárlásra (Ha rendelkezel olyan szoftverrel, amely változtatja a CTA-kat)

8.) Esemény Meghirdető

Akár online, akár élőben szervezel meg egy eseményt, mindenképpen promóciót fog igényelni, hogy sikerek legyen és eljöjjenek az emberek.

A legjobb dolog az ilyen fajta CTA-kban, hogy szinte akárhova pakolhatod őket.

A vásárlóid számára elhelyezheted a belépő képernyőn, a vezérlőpultjukban, vagy akár azon az oldalon, ahol a számlát kapják.

Igazából határtalan lehetőség áll előtted ezzel a CTA-val, ezt sehogyan nem tudod elrontani.

Ha pedig olvasni szeretnél arról, hogy mire figyelj weboldal elkészítése közben, akkor kattintsd ide!