2017 van és az oldalak Keresőoptimalizálása semmivel nem lett könnyebb a weboldal tulajdonosok számára. A Google Panda és Pingvin, illetve a nem régi Fred algoritmus frissítéseinek köszönhetően folyamatosan változik azoknak a tényezőknek a fontossága, illetve fontossági sorrendje amelyekre oda kell figyelni.

Egyébként kíváncsi vagyok, hogy mikor futnak ki a Google-ben dolgozó emberkék az állat nevekből és kezdenek híres emberek után elnevezni frissítéseket, például lehetne egy “Hasselhoff” frissítés, ami minden weboldalt megment, amely kezd elmerülni a Google találati listáján.. (Ha ez valaha bekövetkezik, kérem a jogdíjat!)

google hasselhoff algoritmus frissítés

Egyébként nem rossz dolog ez a folyamatos frissülés, mert ezzel a Google sikeresen kimossa azokat az embereket, akik SEO szakértőnek hiszik magukat, aztán egy ilyen frissítésnél az oldal pedig eltűnik a süllyesztőbe.

A másik jó dolog pedig, hogy ez folyamatos megújulásra és tanulásra biztat minket, ami minden szempontból jó. A keresőoptimalizálás egy olyan terület, ahol nem lehet évekig a babérleveleken ülni és várni a csodát, ugyanúgy mint az Online Marketing terén, itt is folyamatosan fel kell fedezni az új technikákat, alkalmazkodni kell a külső tényezőkhöz.

Ebben a posztban azt fogom elmondani milyen technikákat NE használj, mert már szimplán nem működnek, vagy többet ártasz a weboldaladnak vele, mint amennyit segít.

1. Az őrült Linképítés

több linket akarok

A Google Algoritmusa a Pingvin előtt (Még, linket akarok)

Régen bevált technika volt az, hogy minél rövidebb idő alatt építettél minél több linket és működött is, mivel a Google-nek még nem volt ennyire kifinomult algoritmusa, főként a rád mutató oldalak száma alapján rangsorolta a weboldalakat.

Ne érts félre a linképítésnek még mindig óriási szerepe van a Keresőoptimalizálásban, és mint azt a Top 3 SEO Tényező című cikkemben is olvashattad, még mindig a lista első helyét foglalja el, de mostmár teljesen más stílusban és sebességgel kell linkeket építened, ahhoz hogy működjenek.

Körülbelül a Google Pingvin algoritmus frissités után változott meg minden, 2013 Májusában. Sötét vörössé vált az ég, a hold teljes pompájában világított és meteorok kezdtek el hullani az égből… Na jó nem, de ez a frissítés teljesen megváltoztatta a linképítést és nagyon sok embert küldött a padlóra.

Ennek köszönhetően ma már sokkal fontosabb a linkek minősége, mint a mennyiségük. Néha a kevesebb több, ha tudod hogyan kell normális linkeket építeni.

2. Tartalom telepakolása kulcsszavakkal

Régen fontos volt, hogy teljesen egyező (exact match) kulcsszavakat helyezz el a tartalmadban, de most már a Google úgynevezett LSI-t (Latent Semantic Indexing) használ, ami egyébként 2004 környékén látott napvilágot, és minden egyes algoritmus frissítéssel egyre fontosabb és fontosabb szerepet kapott a SEO tényezők helyén.

Ez a fajta indexelés azt csinálja, hogy a weboldal tartalmában található szavakat és mondatokat összekombinálja és kulcsszóként kezeli. Most képzeld el, ha telepakolod az adott tartalmat a kulcsszavaddal, ráadásul egy olyan mondat sincs amit ne ugyanannak a kulcsszónak érzékelne a Google, szerinted egy 10 es skálán mennyire tűnik gyanúsnak a weboldalad? Én úgy 11 re tippelnék..

Az LSI egyébként azokat a szinonímákat is figyeli amelyek a kulcsszavaidhoz tartoznak.

Mostmár egyre fontosabb, hogy a felhasználói élményre figyelj egy weboldal optimalizálása folyamán, ez azt jelenti, hogy nem muszáj szóról szóra azt a kulcsszót elhelyezned a tartalmadban amire szeretnél előre kerülni és ne a keresőnek írd a tartalmat, hanem a felhasználónak. Nyugodj meg, ha szinonímákat és a kulcsszavadhoz kapcsolódó szavakat használsz, a Google összefogja tudni rakni fejben, hogy mi a célod a weboldallal.

3. Sok oldal gyártása forgalomszerzés gyanánt

Sok emberben él az a tévhit, hogy minél több oldallal rendelkezel, annál nagyobb lesz a forgalmad. A tartalomra is ugyan az vonatkozik, mint a link építésre, azzal, hogy több oldalt hozol létre, hogy több tartalom legyen a weboldaladon, nem fogsz előrébb kerülni.

Figyelj arra itt is, hogy a minőségre koncentrálj és ne a mennyiségre. Ha rossz minőségű tartalmad van, akkor nem fog felkerülni a Google első oldalára, tehát a beleölt energiát dobhatod ki az ablakon.

mérges panda frissítés

Ezt teszi veled a Panda Frissítés, ha nincs jó tartalmad.

A 2011 Februárjában bemutatott Panda frissítés éppen erre lett kihegyezve, hogy megtalálja a rossz minőségű tartalommal rendelkező weboldalakat az interneten. Ha 2017-ben csinálod ezt, nem elég, hogy nem fogsz első helyre kerülni, de egy Google büntetést is nagyon könnyen beszedhetsz.

4. Weboldal az első oldalon, még sincs forgalom

Van egy olyan nagyon csúnya tévhit az emberekben, amit sok szakértő kihasznál, mégpedig az, hogy az előkelő hely egyenlő a több organikus forgalommal. Az igaz, hogy az emberek a te weboldaladat fogják látni a találati lista elején, de ez nem jelenti azt, hogy rá is fognak kattintani. Ha ebben a problémában szenvedsz, akkor valószínűleg ilyen hibákat követhettél el:

  1. Nem jó kulcsszavakra célzol. Olyan kulcsszavakra szeretnél előre kerülni, amelyek egyáltalán nem tartoznak a te területedhez. Tedd fel a kérdést, ha mondjuk asztalost keresel, és az első helyen a krumplis tészta receptje van, rákattintanál?
  2. A Meta Leírásod nem elég megnyerő a felhasználók számára. Próbáld meg átírni, hogy még jobban vevőcsalogató legyen.

5. A title tag telepakolása kulcsszavakkal

Ne ez egy olyan dolog, amit TILOS csinálnod, nem csak szerintem, a Google szerint is. Ezt a jelenséget úgy nevezik, hogy Keyword Stuffing. Ez akkor jön létre, mikor minél több kulcsszót próbálsz begyömöszölni egy oldalra. Ha esetleg nem tudod, hogy mi az a title tag, akkor a legelső cikkemben olvashatsz róla! (https://balogharpad.hu/a-keresoptimalizalas-lepesrol-lepesre/)

A Google-ben tevékenykedő Keresztapa (Matt Cutts) már 2007-ben figyelmeztette az embereket, hogy ne tolják túl a kulcsszó elhelyezést a weboldalaikon, mert levágott lófejjel ébrednek, illetve enyhébb esetben csak simán Google büntetést kapnak. Ennek ellenére sok weboldal tulajdonos nem vette ezt komolyan, míg a Google egyre jobban rá nem feküdt erre a kérdésre és kihozta a feljebb említett Panda algoritmus frissítést.

A Keyword Stuffing 100%-ban ellent mond a Google irányelveinek és veszélyes játékot űzöl, ha ezzel próbálkozol. Mivel a Google algoritmusa egyre okosabb és okosabb lesz, szinte biztosra veheted, hogy már az indexelés után megkapod érte a várva várt jutalmat.

Ha ezek közül akármelyik technikát aktívan használod, akkor itt az idő, hogy stratégiát válts. 2017-ben a linképítés már nem csak arról szól, hogy minnél több oldalról legyen rád mutató hivatkozás! Csak szimplán gyárts minőségi tartalmat és építs az oldaladra mutató tekintélyes linkeket.

Ha hasznos volt a cikk, kérlek oszd meg, hogy több emberhez eljuthasson! Köszi!